Корисно

Пошук і тлумачення

Пошук у морському словнику



Тлумачення з академічного словника української мови

Категорії розділу

А
Абгалдир - Ахтерштевень
Б
Байдарка - Бушприт
В
Валик - Вузол
Г
Гавань - Гюйс
Д
Дальність - Дрек
Е
Екіпаж - Естакада
Ж
Жвака - Журнал
З
Забирати - Зчислення
І
Ілюмінатор - Іти
К
Кабельтов - Курсограф
Л
Лавірувати - Люлька
М
Мамеринець - Мушкель
Н
Набивати - Неф
О
Обводи - Океан
П
Підніматися - Протока
Р
Радіолокація - Рятувальний
С
Садити - Схилення
Т
Табанити - Туман
Ф
Фал - Фрегат
Х
Хвилеріз - Хронометр
Ц
Циклон - Циркуляція
Ч
Чартер - Чіп
Ш
Шаланда - Шхуна
Щ
Щаблі - Щогла
Ю
Юнга - Ют
Я
Якір - Яхта

Форма входу

Статистика

Український рейтинг TOP.TOPUA.NET каталог сайтів
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




П`ятниця, 29.03.2024, 13:58
Вітаю Вас Гість | RSS
Морський словник
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Л

Лаг —  прилад для визначення швид­кості руху, а за швидкістю (множенням її на час) — пройденого шляху.

Перші лаги були механічними (вертушка, опущена за борт). їх змінили гідродинамічні: вони визначали швидкість судна за напором зустрічної води. Однак такі лаги мали і мають велику ваду: швидкість судна вони визнача­ють щодо води, тобто не враховують течій. Судно, яке саме не рухається, але відноситься течією, такий лаг вважає нерухомим і пока­зує: «швидкість—нуль», «пройдена від­стань — нуль».

Щоб уникнути цієї помилки, штурман вно­сить «поправку лага», яку визначає за бере­говими предметами, астрономічним або іншим шляхом.

Враховуючи такі поправки, судноводії ус­пішно експлуатували гідродинамічні лаги протягом майже півстоліття.

Величезним кроком уперед був винахід гід­роакустичного лага. Він частково зроблений як ехолот, але звукові сигнали, відображені дном у цьому приладі, обробляються й дають змогу судити про швидкість судна відносно дна (використовується так званий «ефект Доплера».

Категорія: Л | Переглядів: 553 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Лавірувати — рухатися по ламаній лі­нії (змінними курсами). Вживається, як пра­вило, стосовно до вітрильних суден. У них лавірування з'явилося як спосіб руху проти вітру:  вітрильник іде крутим бейдевіндом, лягаючи по черзі то на правий, то на лівий галс.

Категорія: Л | Переглядів: 491 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

« 1 2

Copyright MyCorp © 2024