Протока — вузька смуга води між суміжними морями,
океанами. Якщо протока не веде в море, береги якого повністю належать одній
державі, то вона вважається, за міжнародним правом, відкритою— судна будь-яких
держав користуються правом вільного проходу через неї (наприклад, протока
Босфор).
Прокладка — нанесення на карту лінії шляху свого судна.
Попередня прокладка робиться до виходу в море і базується на вибраному
найкращому варіанті шляху. Вона показує точки поворотів, курси між ними,
відстань на курсах тощо. Після виходу судна в море капітан і його помічники
починають проводити фактичну прокладку. На карту наносяться зчислені й
обсервовані місця, весь шлях, яким іде судно. Безпосередньо і безперервно
прокладка ведеться вахтовим помічником капітана.
Прапорисигнальні
— служать для передавання сигналів із судна на судно або на береговий пост. Для
цієї мети є комплект прапорів Міжнародного зводу сигналів. За цим зводом
«перемовляються» судна і кораблі всіх національностей.
Прапори — стяги, розпізнавальні полотнища.Вказуютьнадержавну(державний прапор) або іншу належність судна (наприклад, до військово-морського
флоту).
Прапор, спущений до половини висоти флагштока або щогли, означає знак
трауру (в тому числі й те, що на судні — небіжчик).
У дні торжеств судна і військові кораблі прикрашаються прапорами
розцвічування (для цього використовуються взяті у великій кількості сигнальні
прапори).
Понтон — плавучий предмет, що нагадує формою ящик або
цистерну. За допомогою понтонів піднімають затонулі судна, на понтонах
ставлять плавучі причали тощо.
Пластир
— пристосування тимчасового закладання пробоїн у борту або днищі. Являє собою
багатошарову «ковдру» з брезенту і прокладок, укріплену дерев'яними рейками або
кільцями стального троса. Підводиться під пробоїну, тиском води придавлюється
до її країв і припиняє надходження води всередину судна.