Супутниковийзв'язок — зв'язок із суднами, що
здійснюється за допомогою штучних супутників Землі. Особливістю його є хороший
далекий прийом (на супутнику відбувається підсилення сигналу, мало перешкод).
Однак супутник виходить на зв'язок із судном лише тоді, коли пролітає близько і його
направлена антена «захоплює» район перебування корабля. Щоб уникнути цього, для зв'язку
використовують систему — кілька супутників.
Супутникованавігація — використання супутників для
визначення місця судна в морі. Існує кілька видів такої навігації (з
використанням одного або кількох супутників, із застосуванням різних способів
визначення місця судна і т. д.) Дає дуже високу точність визначення місця
судна.
Суднонаповітрянійподушці — пасажирське
швидкісне судно, рух якого відбувається як ковзання по шару ущільненого
повітря, яке спеціальні пристрої (вентилятори) нагнітають під плоске днище. Як
рушії використовуються або штовхаючі повітряні, або звичайні гребні гвинти, або
водометний рушій.
Суднонапідводнихкрилах — пасажирське швидкісне
судно, яке під час руху виходить із води, підіймається, спираючись на короткі
міцні сталеві крила, що ковзають по воді. Останні прикріплені під днищем. Як
рушії використовуються звичайні гребні гвинти.
Стріливантажні — стальні або дерев'яні
балки, що використовуються замість кранів. Найчастіше кріпляться основою
(п'яткою)до щогли у безпосередній близькості
від люка, що веде у трюм. Обладнані топенантом і вантажним
шкентелем. Останній заведений на барабан лебідки.
Створнізнаки,створ
— парні берегові навігаційні знаки, встановлені один за одним для зазначення
прямого суднового ходу фарватера. Встановлюються на підходах до портів, у
вузьких місцях тощо. Найчастіше забезпечуються створними вогнями.
Створом (або
одним із знаків створу) можуть служити помітні споруди на березі — дзвіниця,
вежа, заводська труба і т. д.