Рятувальнішлюпки — шлюпки особливої конструкції
для рятування людей, які залишають судно у зв'язку з неминучою його
загибеллю. Мають велику місткість і непотоплювані. Часто закриті зверху.
Оснащені рушієм у вигляді весел, гребного гвинта з ручним чи ножним приводом
або мотором.
Рятувальніплоти — входять у комплектацію судна.
При раптовій загибелі судна спливають самі. Як і шлюпки, мають аварійний запас
їжі, воду, засоби сигналізації, часто — радіостанцію.
Рятувальнийжилет — надувний пристрій, за допомогою
якого людина, навіть та, що не вміє плавати, може триматися на воді. Нині дуже
змінився і тепер на жилет не схожий (надягається на шию, підтримує голову). Іноді
забезпечений запасом продовольства, засобами сигналізування, аж до
радіопередавача.
Рушій — механічний
пристрій, який безпосередньо передає суднові хід. Він робить це за рахунок
сили реакції струменів води або повітря, що відкидаються рушієм.
Відомі,
наприклад, такі рушії: весло, гребне колесо, гвинт, крилчастий рушій, водометний
рушій тощо.
Ролкер — судно з горизонтальним способом навантаження і розвантаження. Має у
кормі або
в бортах (рідко — у носі) прорізи, закриті водонепроникними дверима. Кожен
проріз забезпечений містком-рампою, що опускається. Перевозить трейлери, автомашини,
контейнери. Останні завозяться всередину судна спеціальними самохідними контейнерними
навантажувачами. Усередині судна з палуби на палубу колісні машини переїжджають
своїм ходом похилими палубами — апарелями.
Завдяки
такому способу навантаження-вивантаження ролкер займає мало місця біля причалу й оперативний
— для стоянки в порту йому досить кількох годин. Не потрібні для цього крани.
«Ріка—море»
— спосіб безперевалочної доставки вантажів із річкових портів усередині
країни в порти, розміщені на морському узбережжі або
на інших річках. Прикладом вантажної лінії «ріка — море» є перевозки із
внутрішніх портів Центральної і Східної Європи, розміщених на Дунаї, у порти
Індії (річкові й морські) через Чорне, Середземне, Червоне моря та Індійський
океан. Інший вантажопотік: порти Балтійського моря, Нева, Волга, порти
Каспійського моря.
У системі
«ріка — море» використовуються або баржі з буксирами, або судна спеціальної
будови, здатні плавати річками і морем, або ліхтеровози.
Рифи — пасмо
скель,що трохи здіймаються над водою.
Підводними рифами називають банки з кам'янистим дном, коралові мілини.Рифаминазиваютьтакожштерти, пришиті до вітрила у нижній його
частині. «Взяти рифи» — зменшити за допомогою цих штертів площу вітрила.