Корисно

Пошук і тлумачення

Пошук у морському словнику



Тлумачення з академічного словника української мови

Категорії розділу

А
Абгалдир - Ахтерштевень
Б
Байдарка - Бушприт
В
Валик - Вузол
Г
Гавань - Гюйс
Д
Дальність - Дрек
Е
Екіпаж - Естакада
Ж
Жвака - Журнал
З
Забирати - Зчислення
І
Ілюмінатор - Іти
К
Кабельтов - Курсограф
Л
Лавірувати - Люлька
М
Мамеринець - Мушкель
Н
Набивати - Неф
О
Обводи - Океан
П
Підніматися - Протока
Р
Радіолокація - Рятувальний
С
Садити - Схилення
Т
Табанити - Туман
Ф
Фал - Фрегат
Х
Хвилеріз - Хронометр
Ц
Циклон - Циркуляція
Ч
Чартер - Чіп
Ш
Шаланда - Шхуна
Щ
Щаблі - Щогла
Ю
Юнга - Ют
Я
Якір - Яхта

Форма входу

Статистика

Український рейтинг TOP.TOPUA.NET каталог сайтів
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Четвер, 21.11.2024, 10:57
Вітаю Вас Гість | RSS
Морський словник
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » К

Курсограф —  прилад для безпе­рервного й автоматичного записування курсу судна. Стрічка курсографа — неодмінний ар­гумент під час усіх судових розглядів аварій і катастроф.

Категорія: К | Переглядів: 665 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Курсовий кут — кут, утворюваний діаметральною площиною судна і напрямком на спостережуваний предмет. Відраховується від носа по азимутальному колу компаса від 0° до 180° із зазначенням борту. «Шлюпка, курсовий кут 40° лівого борту!»

Категорія: К | Переглядів: 671 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Курс щодо вітру — враховується і має свої найменування у спортсменів і моря­ків, що плавають на вітрильних суднах. Роз­різняють: бейдевінд, галфвінд, бакштаг пра­вого і лівого галса, а також фордевінд. Коли яхта іде курсом галфвінд і вітер дме з лівого борту, кажуть: «Яхта іде галфвінд лівого галса». Замість «галфвінд» можна сказати «піввітру».

Категорія: К | Переглядів: 722 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Курс —  напрямок руху судна.

Дійсний курс —  кут між діаметраль­ною площиною корабля і дійсним географіч­ним меридіаном «північ-південь».

Магнітний курс —  те саме, стосовно до магнітного меридіана.

Компасний курс —  те саме, стосовно до компасного меридіана.

Шлях —  реальний напрямок руху судна, з урахуванням бокового зносу і дрейфу під впливом вітру і течії.


Категорія: К | Переглядів: 774 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кубрик —  житлове приміщення для матросів. На переважній більшості суден по­ступився місцем одно- або двомісній каюті.

Категорія: К | Переглядів: 619 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Крюк  відпорний  —  держак із ме­талевим наконечником. Входить в оснащення шлюпки, яхти.

Категорія: К | Переглядів: 657 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

К р ю й с — слово, що означає належність рангоуту, снасті, вітрила до бізань-щогли.

Категорія: К | Переглядів: 637 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Круто (іти) — близько до вітру, під гострим кутом до нього.

Категорія: К | Переглядів: 637 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Круїз — туристичний рейс, значної, як правило, тривалості, з висадкою туристів у портах, здійсненням екскурсій тощо. Круїз­не судно створює туристам підвищений ком­форт, розваги на борту і т. п.

Категорія: К | Переглядів: 626 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Криголам  —  спеціальне судно для роботи в льодах. Має міцний корпус, потуж­ну машину і корпус особливої форми. Ніс криголама, починаючи із своєї підводної частини, скривлений, а борти закруглені. Таким носом криголам притоплює і ламає лід, на особливо міцний «виповзає» й роз­душує його. При сильному стисненні криги форма бортів повинна оберігати корпус від розчавлення: лід ніби виштовхує судно.
Категорія: К | Переглядів: 633 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кренометр  —  простий прилад, що показує крен судна.

Категорія: К | Переглядів: 569 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кренгування — надання судну порів­няно невеликого крену для огляду або не­значного ремонту ділянки підводної частини. Для невеликих суден застосовується кілювання — створення такого крену, при якому кіль виходить із води.

Категорія: К | Переглядів: 732 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Крен — нахил судна на правий або лівий борт.

Категорія: К | Переглядів: 655 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Краспиці — бруски, для розносу снас­тей стоячого такелажу на вітрильній яхті. Кріпляться з обох боків щогли.

Категорія: К | Переглядів: 685 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кран  судновий  —  встановлюєть­ся на палубі. Як правило, обмеженої вантажо­підйомності.

Категорія: К | Переглядів: 593 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кран  плавучий —  кран, встановлений на понтоні, іноді самохідному. Мають часто дуже велику вантажопідйомність (300 тонн і більше). 
Категорія: К | Переглядів: 623 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кранець — пристрій для пом'якшення удару корпусу судна об причальну стінку або об борт іншого судна. Раніше виготовлялися спеціально з мішків, туго набитих і обплете­них каболкою, тросом. Тепер за кранці най­частіше правлять старі автопокришки. Для особливо великих суден (танкери водотон­нажністю кілька сотень тисяч тонн) виготов­ляються кранці, подібні до гумових особливо міцних і важких балонів великих розмірів, їх використовують у плавучому стані.

Категорія: К | Переглядів: 642 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кран   береговий  —  перевантажу­вальний механічний пристрій у порту. Най­поширенішим є портальний кран, встановле­ний на двох П-подібних фермах і здатний своїм ходом рухатися по рейках уздовж при­чалу.

Великого поширення нині набирають та­кож спеціальні самохідні крани (навантажу­вачі) для навантаження і розвантаження кон­тейнеровозів. Вони мають спеціальні присто­сування для автоматичного захвату контей­нера, завдяки чому весь процес навантаження і розвантаження відбувається дуже швидко.

Категорія: К | Переглядів: 643 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Кочет  —  пристрій для утримання упору весла під час веслування.

Категорія: К | Переглядів: 627 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

Коуш  — маталеве кільце особливої форми, вплюснуте (вставлене) у трос, щоб зберегти його від перетирання або зламу.

Категорія: К | Переглядів: 631 | Додав: premium78 | Дата: 27.11.2011

1 2 3 4 »

Copyright MyCorp © 2024