Люк — отвір у
палубі, що служить для доступу в трюм, у внутрішні приміщення судна тощо. Може
задраюватися водонепроникно і натемно, може бути засклений і більшість часу відкритий
(люки над машинним відділенням). Відгороджується комінгсом.
Лот — прилад для вимірювання глибини моря. На малих суднах найчастіше застосовуються ручні лоти, на великих — майже виключно акустичні — ехолоти. Показання ехолота (глибина під кілем) безперервно й автоматично записуються на стрічку.
Ліхтеровоз — судно, розраховане для
перевезення ліхтерів (інколи з контейнерами). Обладнане спеціальним пристроєм
для приймання ліхтерів, з води і розміщення їх усередині судна й на верхній
палубі. Працюють ліхтеровози у системі вантажопотоків «річка — море».
Ліхтарі сигнальні — спеціальної будови, які
світять у вузькому секторі. Служать для передавання сигналів азбукою Морзе. До
них належить також клотиковий ліхтар (дві-три лампи, одна з них червона), який
видно з усіх боків.
Лиман — солоне
озеро, що утворилося на місці колишньої морської затоки. Лиманом називають
також широкий і неглибокий розлив річки при впадінні її у море, відокремлений
від моря косою. Широковідомі Дніпро-Бузький лиман і Дністровський. Через велику
кількість річкових наносів плавання у них дуже складне і відбувається по
фарватерах.
Леєр — стальний прут або туго натягнутий трос, що
відгороджує палубу в тих місцях, де нема фальшборту.
Лаєрами також називають тонкі троси різноманітного призначення, що
натягуються над палубою і в інших місцях (наприклад, штормові леєри для
безпечного ходіння у шторм, леєри для сушіння білизни тощо).
Ланцюговийящик —
розміщений у трюмі під палубним клюзом. Служить для укладання якірного ланцюга.
Кінець ланцюга прикріплений у ящику з допомогою жвака-галса.