К л ю з — отвір у борту, в палубі або фальшборті, крізь який пропускають
якір-ланцюг. Як правило, облямований чавунною виливаною рамою, що приймає на
себе удари якоря-ланцюга. Швартовий клюз — отвір для пропускання швартовів.
Незамкнутий напівклюз — відкритий зверху клюз у фальшборті.
Кліпер — швидкохідне
вітрильне судно XIX століття. Характерним для кліперів було велике подовження
корпусу (відношення довжини до ширини 7:1).
Несли вітрильне оснащення за типом трищоглового барка.
Кінгстон — отвір у
підводній частині судна, що відкривається клапаном. При відкритті його всередину відсіку, в цистерни
надходить забортна вода. Кінгстони використовуються для затоплення відсіку
при пожежі, для вирівнювання крену або диференту тощо.
Кільблоки — підпори
для кіля, підставки, складені з товстих брусів. Служить для підтримання
корпусу судна, коли воно перебуває не у воді (у доку під час будівництва,
ремонту тощо). Шлюпкові кільблоки (із дощок) служать для встановлення на них
шлюпок.
Кілювання — штучно
створюваний дуже великий крен для огляду або ремонту частини підводного судна.
Можливе тільки для невеликих суден, (див. Кренгування).
Кидальнийкінець
— чистий, непросмолений, або синтетичний лінь, який служить
для передавання з судна на берег важкого швартова (із судна на судно). Для збільшення дальності кидка до
кінця прив'язують «кадок» — мішечок із піском, м'який, безпечний для людини (при
ударі) вантаж.
Кают-компанія — на
цивільних суднах каюта (салон) начальницького складу, де їдять, проводять
наради тощо. На військових кораблях таке ж приміщення для офіцерів.